Ensor: Steun & win! (07)

De tekening is zo goed als klaar. Er blijven nog wel een aantal ideetjes die ik wil uittesten. Daarom maak ik een afdruk van de tekening en sla aan het schetsen…

De eerste test is een digitale schets/collage: al van bij het begin wil ik het podium- of theatereffect in beeld brengen. Het podiumidee heb ik eerder verticaal geklasseerd. Het idee van de gordijnen nog niet. Ik gooi het in de groep en dat valt in goede aarde, dus doen!

Bedoeling is dat het echte gordijnen worden die op een rail voor de tekening worden gemonteerd. Zodoende kunnen de gordijnen ook in’t echt open en dicht gaan 🙂 Op zoek naar stofjes…

Het zal op het scherm niet opgevallen zijn maar ik had links van de schedel ook nog wijnglas geschetst. Ook dat idee is niet uitgewerkt omdat ik er niet helemaal zeker van was of het zou “werken”. Ik werk het uit op de afdruk maar laat het finaal toch maar los. Een ander idee dat ik ook los laat is het idee om, zoals in het portret met bloemenhoed, roze pluimen op de hoed van Dooie Pol te zetten. Goed geprobeerd maar niet overtuigend…

Wat ik wél nog wil verder uitwerk is het idee (dat al van bij het begin op de tekening stond) om het beeldje boven de ingang van de kerk te vervangen door Manneke Pis . Natuurlijk een verwijzing naar Brussel (jaja, die van Geraardsbergen…hoor ik jullie? 😉 ). Ik vind het tegelijk ook een verwijzing naar de moquerieën die Ensor uithaalde naar kerk en staat. Manneke Pist plast op het graf wat dan weer een sneer is naar de dood, het tijdelijke, vanitas.

En misschien had je dit grapje van me ook nog gemist: kleuren buiten de lijntjes. In het karton waarop de tekening is gemaakt zijn 4 lijnen gekrast. De lijnen vormen zowaar “de tekenzone”. Buiten de lijnen zou bijvoorbeeld de zone kunnen zijn waar normaal de passe-partout komt, een uitloopzone. Ik heb gebruik gemaakt van deze zone om het beeld mee te vergroten en met opzet het effect van “buiten de lijntjes kleuren” mogelijk te maken. Een eigen frivoliteitje 😉

De tekening is dus bij deze “klaar”. Misschien volgt er nog wel een blogje wanneer ook de gordijntjes klaar zijn, we zien wel. Het is nu wel hoogtijd om de stemcampagne op te starten. Daarvoor reken ik op jullie. Deel onderstaande link via jullie sociale media, stuur ‘m naar kinderen, kleinkinderen, nonkels, tantes, die van den OKRA, vrienden, kennissen, collega’s,… Heb je meerdere mailadressen, hou je niet in om meerdere keren te stemmen 😉 Enfin, het zou leuk zijn om er nog ’s bij te mogen zijn in het KBR. Heb je een goed idee waar ik nog snel veel stemmen zou kunnen ronselen, stuur mij een bericht. Als het me nog lukt maak ik er werk van. Weet dat het aanbod 1/10 krijgt een handgesigneerde afdruk van het werk indien het geselecteerd is, nog steeds geldt. Doen dus!

Stem nu op mijn tekening via deze link. Vergeet niet om achteraf je stem te bevestigen via het mailtje dat je krijgt! Stemmen kan met je mailadres van het werk + mailadres van thuis + dat van uw lief, uw kinderen, nonkel George en tante Georgette, vraag uw buurman om ook te stemmen (mail ‘m de blog door), of uw collega’s, waarom niet die van de sportclub, de cafévrienden, die van AA (als ge niet meer naar ’t café moogt), de Weightwachters zijn naar ’t schijnt ook zeer goeie stemmers, de psycholoog is meestal ook in goede stemming, politiekers waar ge op gaat stemmen, politiekers waar ge niet gaat op stemmen, de bakker,…enfin: maak wat reclame rondom u en DEEL via uw Facebook dat zou wel heel tof zijn.

3 gedachten over “Ensor: Steun & win! (07)

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.